De Kompaan

over

samentuin

Samentuin Bretel: op de hoek van de Stenenbrug en Turnhoutsebaan wordt er sinds de herfst van 2020 gewerkt aan een prachtig eiland in de stad, in samenwerking met Samenschool. Het lijkt een privé-tuin want er is een hek met een slot maar iedereen is eigenlijk welkom en kan de code krijgen. Nu hebben we verschillende bakken, groenten, planten en struiken in volle grond, kippen, tuinhuis, …

Wil je graag deelnemen aan samentuin Bretel? Laat het ons hier weten.

Samentuin Den Bleekselder is een mooie open plek aan het begin van de Montensstraat (aan de muurschildering met joodse vrouw en duif). Hier werken buurtbewoners samen aan een gemengde tuin met vaste planten, seizoensgroenten en kruiden. Daarnaast kan je ook vrij gebruik maken van de petanque.

Wil je graag deelnemen aan samentuin Den Bleekselder? Laat het ons hier weten.

***

Als we spreken over voedsel in de stad, is het ook interessant te kijken of we iets kunnen telen en oogsten in de stad. De samentuinen van De Kompaan zijn een experiment in deze richting. Het is een plezier om iets te zien groeien en je hebt bovendien niet de stress en het onderhoud van een eigen moestuin, want je doet het dus samen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, laat het ons weten als je aan een specifieke tuin wil deelnemen.

Naast tuinieren kan je in deze tuinen ook terecht met je groenafval. Kom je jouw groenafval op onze composthopen smijten? Bye bye druipende groene zakken of stinkende container? Stuur ons een berichtje.

Heb je graag advies over samentuinen in Antwerpen? Kijk dan eens op de website van de stad!